Sambandsprylar

• Rallysäsongen startar!
    Hej alla sambandsoperatörer!
    Nu har vi rallysäsongen på startlinjen igen.
    Lördag den 9/9 i skogarna runt Östersund brakar det loss.
    Light-on sprinten är det och till det behövs det 7 op, varje sträcka körs 2 gånger

2 st på SBC på plats 10.00
    2 st på SS1 & SS3 på plats 10.30
    3 st på SS2 & SS4 på plats 10.30

Första start är 11.30
    Meddela så fort som det bara går om du kan vara med eller inte!

73 de SM3SZW
    Sven-Henrik Östborg
    Sambandsansvarig Jemtlands RadioAmatörer
    sm3szw@gmail.com

• Oringen 2023
    Hej igen! Det börjar nu bli hög tid att anmäla sig till sambandsuppdraget ORINGEN. 22 – 28 juli. På  sk3jr.se/dokument-for-rallysamband/ finns länkar för att hitta till mer info (genomgång i PDF) samt länk till anmälningarna. Saknar just nu operatörer till SBC och ute på banan (max 200m att gå) Vi behöver minst 3 personer till, men gärna 6 st för att det ska bli riktigt bra. Hör av dig om du har frågor.
  • Powerpoint O-Ringen
    Nu finns powerpointpresentationen som Hinken använde under föredraget för nerladdning under Sektioner->Samband->Rallysamband(Dokument). Återkoppla till Hinken så fort ni vet om ni kan hjälpa till och i vilken omfattning. Som alltid, ju tidigare desto bättre.

• Månadsmöte med info om O-ringen
    Hej Alla!
    På torsdag har vi månadsmöte på Teknikland med en genomgång av sambandet under O-ringen.
    Ett samband som Hinken ansvarar och håller i.
    Vi börjar 19:00 och Hinken håller på så länge det behövs. Dock som vanligt som längst till 21:00.
    Vi kommer att behöva kraftsamla inför det här och det är viktigt att så många av våra medlemmar som möjligt deltar.
    Vi kommer därför att köra mötet även via Jitsi. Under torsdagen kommer vi att testa utrustning, som om det
    fungerar bra under våra speciella förutsättningar kommer att köpas in och användas på våra möten i framtiden.
    Styrelsen har som ambition och mål att alla månadsmöten och även andra aktiviteter ska kunna ses på Jitsi.
    Du går in på Jitsi via den här adressen: https://meet.jit.si/SK3JR
    Alla vanliga webbläsare fungerar och det finns även appar att ladda ner för telefoner och läsplattor.
    En handledning tillsammans med mycket annan information finns på Hamnews hemsida: https://www.hamnews.se/…/jitsi-ett-enkelt-och-sakert…/
    Missa inte Hinkens presentation!
    Vi vill gärna ha synpunkter på hur det fungerar.
    Skicka ett mail till sa3byc@contester.se som fungerar som samordnare för Jitsi.
    Styrelsen SK3JR

• Ny sida för rallysamband

En ny sida har lagts upp under Sektioner –> Samband –> Rallysamband (Dokument), där vi samlar dokument för rallysamband.

• O-ringen 2023 ÅRE

Vi har blivit tillfrågad att sköta sambandet. Vi har tillsatt en arbetsgrupp (AG) som kommer att analysera vad som vi ska göra

• Lånad utrustning !!!

Vi har under  en längre tid lånat ut materiel till olika medlemmar. En del har återlämnats men vi saknar vissa grejjer.  Du som har lånat utrustning av klubben och inte lämnat tillbaka.
    Var snäll och hör av dig till SM3SZW
    Mail sm3szw@gmail.com alt mobil 073-183 35 00